FAQ

Algemene vragen

Wie of wat is MyflexiPark? Zie het antwoord Sluiten

MyflexiPark is de eerste Belgische gemeenschap voor het delen van parkeerplaatsen. MyflexiPark geeft aan bedrijven, instellingen en particulieren de mogelijkheid om hun parkeerpaatsen/parkings ter beschikking te stellen aan automobilisten die  naar een voordelige parkeergelegenheid vlakbij hun bestemming op zoek zijn.

Na een eenvoudige reservatie op onze website, kunt u rechtstreeks naar uw parkeerplaats rijden zonder rondjes door de hele buurt te moeten rijden. Zo spaart u tijd en benzine, beschermt u het milieu en, bovendien, komt u in alle rust aan.

Een parkeerplaats huren

Staat mijn auto veilig? Zie het antwoord Sluiten

Er worden verschillende types van parkeerplaatsen aangeboden.  De parking kan een grotere garage zijn, toegang met een code, een garagebox of een plaats op een prive terrein in de open lucht zijn. Sommige parkings zijn tevens uitgerust met camerabewaking. Aan u de keuze door de beschrijving bij elke parking aandachtig te lezen.

Hoe bereikt u de luchthaven van Zaventem (Brussels Airport) van zodra de wagen geparkeerd staat? Zie het antwoord Sluiten

Bij de reservering van uw parkeerplaats kunt u tevens, aan een aantrekkelijke prijs, uw persoonlijk vervoer per limousine of busje (afhankelijk van het aantal passagiers) naar de luchthaven van Zaventem (Brussels Airport) aanvragen. De chauffeur pikt u bij uw parking op en brengt u naar de vertrekhal. Bij uw terugkomst wordt u nabij de aankomsthal opgepikt en terug bij uw wagen afgezet.

Wat een gemak! U hoeft niet langer op een shuttledienst of lijnbus te wachten, af te wachten of  u wel plaats heeft en op tijd aan de vertrekhal toekomt.

Hoe vind ik mijn parkeerplaats? Zie het antwoord Sluiten

Afspraak op onze homepage, waar het adres van de eindbestemming, tezamen met de datum van vertrek en terugkomst, ingebracht kan worden. Klik vervolgens op "zoeken" (icoon in de vorm van een loep).

Voor onze populaire bestemmingen in België, klik op één van de volgende links:

  • Vorst Nationaal (Brussel)
  • luchthaven van Zaventem (Brussels Airport)
  • luchthaven van Charleroi (Brussels South)

Vergeet niet, naast de datum ook de uren van vertrek en terugkomst aan te duiden!

Hoe weet ik of er nog plaats vrij is op een parking? Zie het antwoord Sluiten

Uitsluitend die parkings die nog ten minste één parkeeplaats vrij hebben, gedurende de gewenste periode, worden weergegeven. Met andere woorden, alle plaatsen die reeds door andere automobilisten gereserveerd werden, worden niet meer getoond.

Hoe kan ik een parkeerplaats reserveren? Zie het antwoord Sluiten

Niets is zo gemakkelijk!

  1. Registreer u gratis op onze website en maak uw profiel aan
  2. Tik het adres in (in de buurt waarvan u een parkeerplaats zoekt)
  3. Kies uit de voorgestelde parkeerplaatsen, die parkeerplaats die het beste aan uw criteria beantwoord (prijs, afstand, beschikbaarheid)
  4. Reserveer online. De eigenaars van de parkeerplaatsen beslissen over het type reservatie: snel of normaal.
    Bij een snelle reservatie wordt uw reservatie-aanvraag onmiddellijk na betaling gevalideerd.
    Bij een normale reservatie, wordt deze pas na akkoord van de eigenaar gevalideerd. U ontvangt vervolgens een sms, om een verbinding te maken om over te gaan tot betaling. De reservatie is pas definitief na uitvoering van betaling.

We staan steeds tot uw beschikking voor alle bijkomende raadgevingen

Waarom moet ik mijn e-mailadres opgeven bij het aanmaken van een reservatie van een parkeerplaats? Zie het antwoord Sluiten

De mededelingen, zoals de bevestiging van uw reservatie, het toesturen van instructie, ... worden u per e-mail toegestuurd en geven ons de mogelijkheid om een uitstekende service te garanderen.

De veiligheid van uw persoonlike gegevens is één van onze grootste prioriteiten. Deze gegevens worden met alle vertrouwelijkheid behandeld en slechts aan derden medegedeeld indien zij instaan voor een door u gevraagde dienstverlening.

Waarom moet ik mijn mobiel telefoonnummer opgeven bij het aanmaken van een reservatie van een parkeerplaats? Zie het antwoord Sluiten

Uw mobiel telefoonnummer kan gebruikt worden bij de uitvoering van een door u gevraagde dienstverlening (o.a. uw transfer tussen parking en luchthaven) en om u te kunnen contacteren om een uitstekende service te garanderen. 

De veiligheid van uw persoonlike gegevens is één van onze grootste prioriteiten. Deze gegevens worden met alle vertrouwelijkheid behandeld en slechts aan derden medegedeeld indien zij instaan voor een door u gevraagde dienstverlening.

Hoe wordt de betaling uitgevoerd? Zie het antwoord Sluiten

Bij een snelle reservatie, krijgt u een uitnodiging om per kredietkaart te betalen - venster "betalen" direct onder aan het formulier. Na deze betaling is uw reservatie direkt gevalideerd.

In geval van een normale reservatie, maakt u een reservatie-aanvraag aan  en moet u op een antwoord van de eigenaar wachten. Van zodra de eigenaar de reservatie bevestigt, ontvangt u een e-mail. Vervolgens kunt u de onlinebetaling uitvoeren door op de link in de e-mail te klikken.

Is mijn betaling veilig? Zie het antwoord Sluiten

De veiligheid van uw betaling en ook uw betaalmiddelen (o.a. kredietkaartnummer) is één van onze grootstse prioriteiten.  We werken samen met één van de grootste leidinggevende online betaalfirma's ter wereld die zich aan de meest veeleisende veiligheidsnormen vasthoudt.

Reservatie is bevestigd en betaald, wat nu? Zie het antwoord Sluiten

Je ontvangt een overzicht met de details van uw reservatie.
Volg desgevallend de instructies van de eigenaar om toegang te krijgen tot de parkeerplaats (code, sleutels, …).
Geef achteraf feedback over de parkeerplaats, de eigenaar en over uw ervaring.

Wat te doen indien mijn vliegtuig vertraging heeft of naar de volgende dag verschoven is? Zie het antwoord Sluiten

Contacteer onze klantendienst van zodra u de kans heeft zodat we uw reservatie kunnen aanpassen.

Ik kan de parkeerplaats niet tijdig vrijmaken, wat nu? Zie het antwoord Sluiten

MyflexiPark streeft naar een gemeenschap van gebruikers waar vertrouwen heerst dankzij de feedback onder de leden. Zodra u merkt dat u de parkeerplaats niet tijdig zult kunnen vrijmaken, gelieve dan onmiddellijk contact op te nemen met de eigenaar of onze klantendienst om te verwittigen. Vergeet niet dat beide partijen feedback kunnen geven. Hoffelijkheid tussen leden is dus zeer belangrijk om tot een gemeenschap te komen waar vertrouwen heerst.

Ik moet een reservatie annuleren, wat nu? Zie het antwoord Sluiten

Reservaties kunnen tot voor aanvang van de reservatie worden geannuleerd. Het integrale bedrag van uw reservatie wordt dan terugbetaald. Echter, bij vaststelling van elk misbruik, zoals o.a. bij herhaaldelijk annulaties, wordt niets terugbetaald. Is de annulering te wijten aan de eigenaar van de parkeerplaats, dan krijt u ook hier het bedrag volledig teruggestort. Aanvragen voor het annuleren van een reservatie moeten steeds schriftelijk via onze website gebeuren, anders worden ze niet in aanmerking genomen.

Een parkeerplaats verhuren

Hoe bied ik een parkeerplaats aan? Zie het antwoord Sluiten

Bent u eigenaar van een parkeerplaats, registreer u dan gratis op www.myflexipark.be. Vul het profiel van uw parkeerplaats en wanneer deze beschikbaarheid is.

Hoe bevestig ik een parkeerplaats? Zie het antwoord Sluiten

Bij het aanmaken van uw profiel beslist u zelf of u voor een snelle, dan wel normale reservatie kiest.
Een snelle reservatie wordt automatisch aanvaard na uitvoering van de betaling door de huurder. Je hoeft verder niets te doen. Dit type van reservatie is handig wanneer u bijvoorbeeld uw oprit, waarvoor geen sleutels of codes nodig zijn, aanbiedt.
Kiest u voor een normale reservatie, dan wordt de reservatie-aanvraag pas na uw akkoord goedgekeurd. U krijgt een bericht zodra een automobilist een aanvraag doet om de parkeerplaats te reserveren. Deze aanvraag kunt u dan al dan niet aanvaarden. Via dit type reservatie kunt u het profiel van de potentiële huurder controleren, vooraleer u zijn aanvraag aanvaardt.

Hoe bezorg ik de huurder, indien nodig, de eventuele toegangscode, of sleutels? Zie het antwoord Sluiten

Na bevestiging van de reservatie, en indien nodig, kunt u de huurder direct via uw profiel op de hoogte brengen hoe hij in het bezit van de code of sleutel kan komen.

Betaling? Zie het antwoord Sluiten

Voor een verhuur op korte of middellange termijn, houdt MyflexiPark een commissie in op de door de eigenaar gevraagde prijs. Dit betekent dat er op het einde van elke maand het door jou gevraagde bedrag op uw rekening wordt gestort, na aftrek van de commissie. Voor verhuuroperaties op langere termijn (> 6 maanden), gelieve contact met ons op te nemen via info@myflexipark.be om de modaliteiten af te spreken.

Welke prijs voor mijn parkeerplaats? Zie het antwoord Sluiten

U bepaalt zelf de prijs (per uur, week of maand) die u voor de parkeerplaats wenst te ontvangen in uw profiel. MyflexiPark streeft ernaar parkeerplaatsen aan te bieden die 50% goedkoper zijn dan de tarieven voor de conventionele parkings.  Kost een parkeerplaats in uw buurt 2 €/uur, dan kunt u voor uw parkeerplaats het beste 1 €/ uur vragen. Bij het bepalen van de uiteindelijke prijs, hou ook rekening met de ligging hiervan. Denk er ook aan dat hoe duurder uw parkeerplaats is, hoe kleiner de kans is dat u deze verhuurt.

Wat als de huurder de parkeerplaats langer gebruikt dan voorzien? Zie het antwoord Sluiten

MyflexiPark streeft naar een gemeenschap van gebruikers waar vertrouwen heerst dankzij de feedback tussen de leden. Zodra de huurder merkt dat hij de parkeerplaats niet tijdig zal kunnen vrijmaken, is het aan de huurder om onmiddellijk contact met u of onze klantendienst op te nemen. Hou alstublieft MyflexiPark op de hoogte.

Vergeet niet dat beide partijen feedback kunnen geven. Hoffelijkheid onder de leden is dus zeer belangrijk om tot een gemeenschap te komen waar vertrouwen heerst.

Wat als de reservatie wordt geannuleerd? Zie het antwoord Sluiten

Alle reservaties kunnen geannuleerd worden voor de aanvang van de huur. De huurder krijgt dan het volledige bedrag teruggestort. Aanvragen voor het annuleren van een reservatie moeten steeds schriftelijk via onze website gebeuren.

Moet ik mijn inkomsten aangeven? Zie het antwoord Sluiten

Al naargelang uw statuut (zelfstandige, loontrekkende, ...), kunt u voor meer informatie terecht op de website  https://www.belgium.be/nl/belastingen, of spreek erover met uw boekhouder. De verplichte aangifte van de inkomsten is strikt persoonlijk, dit is dus volledig uw verantwoordelijkheid.